Egiptus (Red Sea Zone) 2009

Bookmark and Share

‹‹ Tagasi

Ainuke riik kuhu polnud mul mingit soovi minna oli Egiptus- kuid asjaolud kujunesid nii, et just seal veetsin ma terve nädala(21.02-28.02).

Kuid mida uut näen ma seal? Ma arvasin, et tean sellest riigist nii mõndagi, sõprade justustuste järgi ning TV kaudu jne. Mulje kujunes selliseks: tasulised spotid, avariide rohke liiklus, tüütud kauplejad, mustus ning kohustuslik seedehäire.

Kuid nagu öeldakse: "Parem ükskord näha kui sada korda kuulda". See reis kinkis mulle vaid positiivseid emotsioone, palju suhtlust, uusi sõpru, tedretähni ning palju sooje mälestusi.

IMG_7803 (450 x 300).jpg.jpg

Peatusime me hotellis, mis asus Hurgada keskel, sellepärast, et jõuda El Gounasse pidime me igapäev sõitma circa 40min mikrobussi taksoga.  Hommikul peale sööki ootas meid meie "habibi" hotelli juures ning kell 17.00 viis meid El Gounast tagasi, kuid raha(100Le) andsime alles õhtul- nii oli meil kindlam ning taksojuhile ka hea summa.

Surfata otsustasime Red Sea Zones , eelmisel aastal Nikolai ning Sasha olid käinud juba seal, sellepärast ka nüüd tulime just siia. Muidugi koht oli veits väiksem kui mujal, kuid selle eest väga kodune ning hubane. Eestist polnud me ainsad, kohtasime Tarmot, tutvusime Liina ja Andreiga. Andrei ise oli juba ammu viibinud Egiptuses, tegeleb sukeldumisega,räägib aarabi keelt ning hetkel hakkas tegelema ka kitesurfamisega. Andreilt saime me teada väga palju huvitavat informatsiooni merest, inimestest ja riigist. Koos jõime õlut, sõime tseburekke kohalikus kiirsöögikohas ja vaatasime filme, mida Andrei oli filminud vee all.

Et siis kujunes päris vava seltskond, aega veetsime aktiivselt ning heatujuliselt.

Tuulega vedas vähem. Kolm päeva polnud üldse tuult, kui puhus siis liiga puhanguliselt. Kuid lõpuks, kes tahtis see sai sõita ning isegi puhangud kuni 23.7m/s osutusid nii mõnelegi meelejärgi.

Õhtu poole, kui tuult polnud oli meil kujunenud traditsiooniks mängida jalgpalli. Emotsioonid olid metsikud, rääkimata veel väravast, mida lõi meie suur Sasha, kõik araabia kutid olid vaimustuses.

Kohe meie sõidukoha vastas oli veealune imeline koralli maailm. Vaja vaid võtta mask, hingamistoru, lestad, jalutada 300m ning snorkeldasime veealusesse paradiisi. Me snorkeldasime kolm korda, kuid ainult ainsalt korral meil vedas. See oli just lõunane aeg ning päike oli kõrgel ning vesi läbipaistev. Kalakesed, kaheksajalad, korallid, must merekurk(holothroidea), mida mul õnnestus isegi käes hoida. Mitte kunagi ei tohi neid kalu sööta, nt leivast ning riisist nad surevad.

Kui teil tekib soov hästi ning odavalt süüa Hurgadas, siis külastage kalarestot "El mina".

Kui kardate seedehäireid siis apteegist saab osta tabletti nimega "Diax", tarvitasime 1 tableti hommikul ning õhtul. Jõime ainult poevett, hambaid pesime ka aint selle veega. Ausalt öeldes ma ei tea, mis tabletid need täpsemalt on, kuid aitas vältida palavikku ning kõhulahtisust

Eraldi teema on suhtlemine, nagu egiptlased ise ütlevad: "Rääkida-see on hõbe, kuulata- see on kuld ja aitähh on isegi liiga palju". Tegelikult polnud nii hull midagi, peaasi naeratada ning vaadata asju läbi huumori. Egiptlased räägivd kõiki maailma keeli, kaasaarvatud ka eesti keelt.Iga õhtu jalutasime me linna peal ning kuulsime nii mõndagi. Mida neile õpetame, seda nad ka räägivad: tere tere vanakere, musi musi jne.

Liiklusmärke ma ei näinud, kuid autojuhid sõidavad printsiibiga "pidurid on pussudele" ning omavahel suhtlevad signaali abil. Müra on meeletu, signaali lastakse prakitliselt iga kahe sekundi taga, kui juht tahab mööda sõitu teha, kõigepealt ta annab signaali eesolevale autole(umbes et ma lähen nüüd mööda), saab vastuse(umbes et lase käia), uuesti annab signaali(alustan) ning alles pärast seda sooritab möödasõitu.

Kui tahate rahulikult jalutada siis külastage "Marina" keskust, seal ei hakka keegi teile pinda käima.

Ning viimaseks teemaks - religioon. Selle üle ma nalja ei viska. Kui me õhtul saabusime hotelli siis meie turval oli parjasti palvetund, sellepärast meie lärmakas seltskond tasakesi hiilis tubadesse. Moslemid palvetavad viis korda päevas ning nende palveid on täis terve linn..see avaldab muljet.

Rimma

Bookmark and Share

RSS
Nimi:
Tekst:
:D :) :( :O :? 8) :x :P :oops: :cry: :kiss: :wink: :!: :|

Tulemus:

Ülesse
2008 © Copyright TallinnaSurfiklubi.